HomeFairfax General ForumArrest/Ticket SearchWiki newPictures/VideosChatArticlesLinksAbout
Eastern Fairfax General :  Fairfax Underground fairfax underground logo
Welcome to Fairfax Underground, a project site designed to improve communication among residents of Fairfax County, VA. Feel free to post anything Northern Virginia residents would find interesting.
TOMS Sko og den nyliberale Gospel
Posted by: huejpsq ()
Date: March 27, 2014 11:00PM

Her er de, smiler og gråter, ordene fanger i halsen som de plasserer små sko i beina på små barn. Sju fremmede, forteller YouTube video oss - en resirkulering lastebilsjåfør, en pensjonert sykepleier, en spesialpedagog, en høyskole student - alle forbauset å bli invitert på et spesielt oppdrag: å levere gratis par av toms sko til trengende barn i Honduras.

Hvis du ikke er kjent med TOMS, her er bakgrunnshistorien: Da han grunnla TOMS i 2006, Blake Mycoskie lovet å gi bort ett par sko for hver og en han solgte. Resultatene gjør for sterke følelser og godt teater. Den amerikanske lederen for den honduranske barnehjem forteller kampanje videoens seere: "toms sko salg givers, du gjorde utrolig Vi bare sette 93 par sko på barnas føtter!" Jackie, en student og deltid servitør, stropping et par sko til et barn, sier: "Min første skoene var denne lille gutten... det var en språkbarriere men forbindelsen at vi delte skredet alt dette." Andre fortelle, i de samme tonene, deres takeaway undervisning: "Barn er barn uansett hvor de er", og i en annen video, "Når du ikke ser hvor du kommer til å komme gjennom dagen, kan du innse at... jeg har vært der, jeg har rørt føttene, jeg har klemte barna, det er alt verdt det."

På første rødme, disse "Ticket to Give" turer - en vanlig del av TOMS PR - synes så transparent god intensjoner at de neppe garanterer kommentar. Hva skjuler seg bak det åpenbare, derimot, er noe mye kraftigere - kaller det emosjonelle, selv religiøs, side av nyliberal kapitalisme. Ikke bare toms norge uttak, men også Starbucks og selv Lockheed Martin og Wal - Mart har lært at å knytte sine produkter til veldedige formål gjør for gode forretninger. Vi har ikke lenger kjøper bare det vi trenger, eller hva sender vår identitet. Vi kjøper det som gjør oss føler at gode mennesker, og hva som gjør oss føler at medlemmer av en god, globalt samfunn.
velkommen til å besøke hjemmesiden: http://www.toms-norge.org/

Options: ReplyQuote


Your Name: 
Your Email (Optional): 
Subject: 
Attach a file
  • No file can be larger than 75 MB
  • All files together cannot be larger than 300 MB
  • 30 more file(s) can be attached to this message
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********  **    **  **         **    **  ********  
 **        ***   **  **    **   ***   **  **     ** 
 **        ****  **  **    **   ****  **  **     ** 
 ******    ** ** **  **    **   ** ** **  ********  
 **        **  ****  *********  **  ****  **        
 **        **   ***        **   **   ***  **        
 ********  **    **        **   **    **  **        
This forum powered by Phorum.